reklama

Koniec školského roka v USA

Sú tomu tri týždne, čo som písal posledný test na strednej škole v Amerike. Veľmi sa mi nedarilo a na ´´vysvedčení´´ budú 3 áčka a 3 béčka, čo nie je zlé, ale spokojný vôbec nie som. Tešilo ma však áčko z angličtiny, to bol vlastne zámer môjho odcestovania do USA - zlepšiť angličtinu a takisto sa mi podarilo zmaturovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Na začiatok však chcem povedať, že zmaturovať v Amerike nie je také náročné ako sa zdá. Žiadne ústne ći písomné matury, musíte však nazbierať 21 kreditov počas 4 rokov na strednej škole. Zvyčajne sa udeľuje 0.5 kreditu za semester, v prípade vysokoškolských predmetov to je 1 kredit za semester. Túto požiadavku som spĺňal už na začiatku školského roka, takže nikde nebol problém.

Samotná slávnosť bola pre mňa zážitkom. Vopred sme obdržali unifromy ( tie, ktoré vidíte vo filmoch ) tzv. caps and gowns vo fialovej farbe a pobrali sme sa do telocvične, kde bolo, odhadujem, 1300 ľudí + 100 maturantov. Zaspievala sa hymna, maturantka predniesla tzv. Senior speech a už mi zostávalo len vyzdvihnúť si diplom, ktorý bol už zarámovaný a v koženej väzbe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po tom som sa odobral na párty. Už som vám spomenul, že zmaturovať nie je také ťažké, o to viac ma prekvapilo, koľko darov dostali moji spolužiaci. Čo som tak vyzistil, maturant dostane v priemere 600 USD + jeden veľký darček. V prípade mojich kamarátov to bol notebook, dovolenka v Mexiku atď. No a ako vyzerajú tie párty ? Presne ako vidíte vo filmoch. V garáži sa stretne približne 80 ľudí pootvárajú pivá, coly, naložia si hot-dogy a len tak kecajú.

Takto sa teda maturuje v USA, ozajstnú maturitu čakám až o rok. Snáď to vyjde !

Martin Andráši

Martin Andráši

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Martin a som exchange študent v štáte Illinois, USA Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu