reklama

Typický americký Thanksgiving

Čo vám poviem. Jedlo, jedlo, jedlo a scrabble. Toto všetko som zažil na Deň vďakyvzdania

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Viem, že o vďakyvzdaní píšem neskoro, no aj tak sa s vami skúsim podeliť so skúsenosťou z amerického vďakyvzdania.

Tento ´´sviatok´´ pre Američanov znamená strašne veľa, no v praxi je to len obyčajný deň - deň obžerstva. Na vďakyvzdanie sme sa pobrali do Champaign, čo je mesto vzdialené asi 15 míľ od mestečka, kde bývam ja, k sesternici mojej host mamy. Všetko už bolo nachystané, no ľudia stále prichádzali nakoniec nás bolo asi 15.

Obed začal okolo 14.00, ktorému predchádzalo pomodlenie sa. Určite to poznáte z filmov alebo seriálov. Turkey, mash potatoes and gravy. Turkey - morka = úžas aj gravy, čo je obvykle výpek z morky sa dal, no na tú zemiakovú kašu som za tých 5 a pol mesiaca ešte nedozrel. Nápoje ? Coke, Mountain Dew... samozrejme v plechovkách. Ako dezert sa podávalo nespočetné množstvo kolačov, zákuskov, sladkostí, z ktorých najtradičnejši je Pumpkin Pie - Tekvicový koláč. Nevyskúšal som ho ! Po prvé, nie som veľký fanúšik zeleniny a aj keď sa mi ľudia snažili dohovoriť, že koláč je sladký, konzistencia ma odradila. No pravdepodobne sa tomu nevyhnem, pretože host mama, mi sľúbila, že upečie jeden len a len pre mňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po obede nasledoval relax, ktorý som strávil prevažne prekladaním rodných listov, výstrižkov z novín. Predkovia mojej host family totiž pochádzali z Česka. Po tejto činnosti som sa venoval strýkovi mojej host mamy. Postarší chlapík, ale veľmi milý, zhovorčivý. Zvyšok dňa sme strávili hraním scrabble a okolo siedmej večer sme sa pobrali domov.

Pre mňa tento sviatok neznamenal nič, asi niečo podobné ako nedeľný obed strávený s mojou rodinou. Američania naň však nedajú dopustiť

Martin Andráši

Martin Andráši

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Martin a som exchange študent v štáte Illinois, USA Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu