reklama

Unity High School Tolono alebo Let´s Go Rockets !

3 dni po príchode do Spojených štátov, som začal proces registrácie na Unity High School v Tolone, mestečku s 2 700 obyvateľmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Tolono je situované okolo 200 km južne od Chicaga a asi 5 míľ odmesta Pesotum, kde žijem s mojím host bratom CJ ( Cory Jon) a hostmamou Susan a mačkou Lou Lou. Privítal ma riaditeľ Phil Morrison, dalmi papiere ktoré som mal vyplniť a už zostávalo čakať do utorku, kedysom mal absolvovať prvý deň v škole.

Prvý problém, ktorý bolo treba vyriešiť bol ročník, do ktorého bysom nastúpil. Riaditeľ zo zásady exchangerov nedáva do juniorskéhoročníka, pretože je s tým veľa papierovačiek. Samozrejme som chcel byťseniorom, aj keď som na to nemal vek, podľa amerického školstva,sophomorom som nechcel byť, bola by to strata roku. Mal som na výberhlava alebo rub. Vybral som si hlavu mince, no neviem či naozaj padlaalebo to bol len taký ťah, ale stal som sa seniorom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O 7.35 som už sedel v kancelárii u Mrs. Fletcher, ktorá mi pomáhalavytvoriť rozvrh. Nakoniec sme vyšpekulovali nasledujúce riešenie:

Prvú hodinu trávim s Mr.Tilfordom, ktorý ma učí angličtinu ( SENIOR ENGLISH IV). Hodina prebieha zaujímavo. Každý žiak si po príchode vyzdvihnepapier s úlohami, ktoré sú akýmsi opakovaním učiva z minulej hodiny.Prísny zákaz mobilov, peňaženiek, ochutených vôd bol pre mňaprekvapením. Učiteľ je perfektný, pri čítaní Euripidovej Medey sa dotoho tak vcítil, že si dokonca kľakol na kolená. Super zážitok. Aj keďsom mal menšie problémy s porozumením, všetko je teraz v poriadku. Prečo 49 minút ? Neviem, naozaj neviemkoho to napadlo. A prestávky ? 4 minúty, prvé dni som mal problémpresunúť sa z jednej triedy do druhej, keďže na chodbách je hustápremávka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chemistry II s Mrs. Herriott je iný oriešok. Mámproblémy s odbornými termínmi, ale snáď to nejako prekleniem. 80 %hodiny trávime diskusiou o nových objavoch vo svete protónov alebodiskusiou o postupe hurikánu Ike. Ináč Mrs. Herriott je považovaná zanajprśinejšiu učiteľku na škole no proti niektorým profesorom na mojejškole na Slovensku je to slabý odvar. Koniec koncov je to žena svýnimočnými vedomosťami a s obrovskou snahou pomôcť.

Physics je akýmsi opakovaním z 1.ročníka nagymnáziu. Učiteľka Mrs. Seiler je seriózna, no trošku som ju zaskočil,keď som jej po dvoch týždňoch s jemne lámavou angličtinou poopravilvýklad. Trieda v ktorej sa učím fyziku je vybavená smartboardom,perfektná pomôcka, niečo podobné ako premietačka s dotykovým displejom.Robí sa tu neskutočné množstvo labákov tak ako na chémii, určite tomubudem venovať článok. Nechajte sa prekvapiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Algebra II je jedna z najľahších hodín v mojomrozvrhu. Učím sa úpravu lineárnych systémov s dvoma neznámymi. Akurátprofesorka Mrs. Jensen je strašne podozrievavá a sama má svojich žiakovza hlupákov. Komunikuje s nimi ako s malými deťmi a keď sa podaríjednému z nich osamostatniť x, dobre, že mu ruky, nohy nevybozkáva.

Obed je strašný. V jedálni na Slovensku sa dalizjesť 4 z 5 jedál. Tuto je výber takmer každý deň rovnaký. Polievky tunečakajte. Na tzv. studenom obede máte na výber chipsy, sušienky,cheeseburgery, pizza tyčinky. na tzv. teplý obed je v ponuke plná miskahranolkov, pizza prinajlepšom vyprážaný rezeň. Strave takisto venujemsamostatný článok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasleduje dvojhodinovka s mojím najobľúbenejším profesorom Rogerom Kleissom. Prvá hodina American Government, druhá US History.Obe hodiny začínajú sériou vtipov, potom The Most Impossible Trivia,kde hádame napr. 10 najpredávanejších CD nosičov v roku 2005, cenou jeobyčajne nejaká sladkosť. Nasleduje opakovanie, motiváciou je opäťsladká odmena. Medzitým však venuje 3 minúty na Martin´s Slovakia QUIZza účelom dokázať mi, že o Slovensku niečo neviem. Problém bol, žemusel uznať, že svoju krajinu poznám a sám naznačil, že sa obáva, žespravím Constitution Test lepšie ako Američania. A potom poznámkyspravené v PowerPointe, dopĺňame kľúčové slová do predlôh, ktoré námvopred rozdá. Pán Kleiss je človek s neskutočným rozhľadom, zmyslom prehumor. Na uvoľnenie sa na konci hodiny premieta film s tematikou ktorúpreberáme. Táto forma výučby sa mi veľmi ľúbi.

Posledná hodiny Biológie je neskutočne nudná a nehorázne ťažká. Bojujem na hrane B a C.

Sumár: Som v škole od 8.20 do 15.00 a to dá zabrať. Každý deň tenistý rozvrh, navyše tréning a veľa úloh. Ale spokojný som maximálne.Ľudia si ma obľúbili a za tú únavu tie hodiny zábavy stoja. Našťastiefutbalové tréningy mi skončili, takže to je trochu voľnejšie. Tešte sana ďalší članok, ak máte nejaké návrhy, čo by ste si chceli prečítať,napíšte do komentárov.

Martin Andráši

Martin Andráši

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Martin a som exchange študent v štáte Illinois, USA Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu