reklama

Ako som vybavil VISA

30.jún. Pondelok. 9.30. Takýto appointment ( časenku ) som si zajednal na ambasáde. Ako sa mi darilo a čo všetko je potrebné urobiť k tomu, aby ste dostali VISA sa dozviete v tomto článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)


Týždeň pred termínom som začal zháňať všetky potrebné dokumenty avybavovať veci k formulárom. Tu je zopár dôležitých bodov, ktoré trebaurčite skontrolovať-spraviť aby vaša žiadosť bola platná a dostali steVISA typu J-1- teda určené pre exchangerov.

1. Skontrolujte si platnosť pasu. Pozor. Musí byť platný minimálne šesť mesiacov po skončení vášho pobytu.

2. Zajednajte si časenku. Tento úkon sa robí na webovejstránke veľvyslanectva. Predtým ako si zajednáte termín vyplňteformulár DS-156, ktorý sa vypĺňa elektronicky na už spomínanej stránkeveľvyslanectva. Neskôr budete musieť vyplniť formulár DS-157, DS-158,DS-2019

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Budete musieť zaplatiť poplatok vo výške 131 USD, výškupoplatku v SKK udáva veľvyslanectvo každý mesiac na svojej stránke.Takisto budete potrebovať dokument o nášteve školy, výpisu z účtovsvojich rodičov, radím, hodí sa aj list vlastníctva nejakejnehnuteľnosti - aby Amíci vedeli, že rodičia vás tam nenechajú o hlade.No a budete sa musieť odfotiť, fotka musí mať rozmer 5×5cm.

Pri vypĺňaní formulárov sa stretnete s neskutočnou kopou otázok,ktoré vás budú buzerovať, a to: Či ste sa zúčastnili na genocíde ?  Či ste terorista ? Atď ,atď.

Tých ktorým nedoplo, zaškrtnutie YES by bolo velikánskym problémom.Avšak dbajte na to aby údaje boli vyplnené s maximálnou precíznosťou apravdivo. Pri vyplňovaní odporúčam čierne pero a údaje vypĺňať bezdiakritiky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak a nastal deň D. S fotríkom sme vyrazili s menším predstihom, abysom neprišiel neskoro, lebo to by mi asi neprešlo. Musel som sa eštezastaviť na pošte a kúpiť obálku na ceniny a 38-korunovú známku. Topreto, lebo nebývam v BA a pas si nechám zaslať poštou, snáď hoSlovenská pošta nestratí :).

Samozrejme zákon schválnosti. Havárka na Račianskom a mne neostávalonič iné ako volať na Embassy, aby mali menšie strpenie. 9.35 som užstál pri malej búdke s kontrolou. Mimochodom celkom milí chlapíci.Zoberú vám telefóny, kľúče … Odporúčam zobrať si so sebou knihu alebonoviny, zídu sa vám… hneď poviem prečo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišiel som teda do čakárne… Prvý odhad 30 ľudí… Tipoval som tak 2hodiny čakania… Na kontrole mi pridelili poradové číslo 55. Zrazupočujem, ako pani volá ľudí k okienku 2 s číslom do 25. Ou jééééé… Prvá vec, čo sa mi podarila, vkĺzol som dnu, odovzdal dokumenty, panisi síce trošku zapindala, že volala len žiadateľov s čislami do 25, alevýhovorka: ´´ Prepáčte, prepočul som,´´ zabrala. Ušetril som tak asihodinku času. No a nastalo čakanie, v ktorom by sa mi hodili spomínanénoviny. Preplnená miestnosť, všade fotky Busha, Riceovej, Bieleho domu,termíny volieb, nefungujúci televízor, no proste málo vecí naodreagovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po polhodine ma zavolal chlapík k okienku číslo 4…

- You speak English, right ? -

- Yes - odpovedal som.

- Smile - snažil sa ma trošku rozveseliť.

- Where would you like to go ? -

- To the Eastern part of the US -

- Now we´re going to check your identity, daj lavy uka-zo-vak na ten displej - overil si moje otlačky prstov a vraví: - Incredible…. It´s yours. Visa bu-du cho-to-ve sajtra.

Povedal som mu, že to chcem vybaviť poštou a on opäť lámaovu slovenčinou:

- Posh-tou tr-va tak, tri-čty-ri dny -, podal som mu obálku a soslastným pocitom, ktorý prajem každému žiadateľovi som sa pobral preč.

Martin Andráši

Martin Andráši

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Martin a som exchange študent v štáte Illinois, USA Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu